sobota, 31 sierpnia 2013

Kilka zasad pisowni itp.

Ułatwijcie nam prace i przestrzegajcie ich, albo chciaż się starajcie, bo strasznie mi to czas zabiera. ;/

1. W tytule opowiadania zmieniają się miejscami imiona, gdy pisze je inna osoba, ale nie treść, czyli na tytuł " Od Gine cd historii Fallen Angel'a" odpowiadamy:

Dobrze:

Od Fallen Angel'a cd historii Gine

Źle:

Od Fallen'a cd historii Imagine
Od Fallen'a do Imagine
Od Fallen'a cd historii Gine
Od Fallen Angel'a cd historii Imagine
Od Fallen'a do Gine
Od Fallen Angel'a do ImagineOd Fallen Angel'a do Gine

2. Przed i po myślniku stawiamy spacje! < wyjątek, gdy mamy dialog, przed myślnikiem nie ma spacji! >

Dobrze

- Cześć. - zawołałem, z daleka, a potem dodałem. - Co robisz?

Źle

-Cześć.-zawołałem, z daleka, a potem dodałem.-Co robisz?
-Cześć.- zawołałem, z daleka, a potem dodałem.-Co robisz?
-Cześć. -zawołałem, z daleka, a potem dodałem.-Co robisz?
- Cześć.-zawołałem, z daleka, a potem dodałem.- Co robisz?
I tak dalej...

3. Przecinki stawiamy przed: że, który, która, którego, ale, a, lub, gdy wymieniamy, albo, gdy mamy taką jakby przerwę w zdaniu

Dobrze

Chciałam mu coś powiedzieć, ale on odwrócił się i pobiegł przed siebie. Nie wiedziałam co zrobić, przecież go kochałam, a on?

Źle

Chciałam mu coś powiedzieć ,ale on odwrócił się i pobiegł przed siebie. Nie wiedziałam co zrobić przecież go kochałam , a on? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy